Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Template

Powered by Blogger

Pengalaman Ahli- Misteri Nusantara


Genie in a Bottle

Kebetulan pada malam itu saya telah diarahkan oleh boss saya untuk mewakili beliau dalam satu majlis. Bosannya saya, apatah lagi apabila saya sampai ke majlis itu, kawan-kawan yang rapat dengan saya tidak ada. Orang yang saya kenal adalah, tapi mentang-mentanglah mereka...tak payah cakaplah. Tiba-tiba saya menerima sms daripada isteri saya. SMS tersebut tertulis lebih kurang seperti berikut, "Ada Gayong Maarifat dekat Misteri Nusantara". Lagilah kecewa menonggeng rasanya. Tapi apa nak buat, dah tugas.

Apabila saya pulang dari rumah saya telah diberikan gambaran tentang siri tersebut oleh ahli keluarga saya. Cerita ini adalah hasil daripada gambaran yang telah diberikan oleh mereka. Jika ada ahli yang menonton siri tersebut pada malam itu, bolehlah membetulkan cerita ini, jika ianya menyimpang dari cerita asal. Atau, jika terkurang asam atau garamnya, bolehlah ditokok tambah.

Gist ceritanya, adalah tentang menangkap jin di satu rumah yang telah lama ditinggalkan. 2/3 orang ahli lama telah pergi ke rumah tersebut dengan tujuan untuk menangkap makhluk halus yang menghuni rumah tersebut. Bersama-sama mereka adalah ahli baru yang sedang diuji samada dia dapat merasai kehadiran makhluk tersebut ataupun tidak.

Saya difahamkan oleh ahli keluarga saya bahawa ahli baru tersebut telah digunakan sebagai medium antara penangkap dan makhluk itu. Dikhabarkan kepada saya juga bahawa makhluk yang bercakap melalui ahli baru itu, telah memberitahu bahawa usianya adalah 400 tahun. Pada pandangan saya, merujuk kepada penulisan saya "Tentang Jin", usia itu menunjukkan bahawa jin itu masih muda. Anak jin tu. Sebab jin boleh hidup beribu-ribu tahun. Jin zaman Nabi Sulaimanpun mungkin masih ada yang hidup.

Dikhabarkan juga pada saya bahawa, selepasa itu beberapa jin telah ditangkap dan dibotolkan. Saya pernah belajar tentang teknik menangkap jin ni semasa mengikuti kursus 3 hari. Tapi tak diamalkanpun. Notanyapun entah kemana kalau nak dirujuk. Cikgu yang mengajarkan teknik itu telah memberitahu kepada saya selepas jin dibotolkan, botol itu akan kelihatan seperti berwap dan ada getaran elektrik yang lemah dapat dirasakan pada botol tersebut.

Dalam episod Misteri Nusantara tersebut, anak saya memberitahu bahawa apabila lampu terang, tiada sebarang tanda-tanda yang menunjukkan ada sesuatu di dalam botol . Tapi apabila lampu dipadamkan ternampak seakan-akan ada beberapa mata berwarna merah di dalam botol itu.

1 comments:

Anonymous said...

terlalu simple bang..but, ok...GM 4 life...

Post a Comment

 

Sejak 16 Feb 2009

Free Counters
lasting relationship