Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Template

Powered by Blogger

Majlis Perasmian Gelanggang

Majlis Buka Gelanggang yang telah diadakan di Sungai Petani, Kedah. Dikirimkan melalui emel oleh seorang ahli yang menggelarkan dirinya sebagai, Faiz Omaq. Seperti yang tercatat pada gambar yang dikirim majlis telah diadakan pada 1.11.2008. Gambar dikirim pada 17.9.2009, mengikut rekod emel saya. Terima kasih...


Read More......

BLOG DATOK ORANG KAYA SETIA TUNGGAK ALAM

Sila klik link dibawah untuk ke blog Datok Orang Kaya Setia Tunggak Alam, Datok Ahmad Nahzarudy b Bolia. Banyak informasi menarik dan terkini tentang Gayong Maarifat di sana.


DATOK ORANG KAYA SETIA TUNGGAK ALAM

Read More......

Selamat Hari Raya

Read More......

Kursus-Kursus Express

"datonahza (guest): berminat menyertai pssgmm tempat tinggal di sediakan.. eksklusif di kota bharu kelantan.. menawarkan kursus2 express.. no tel: 013-9683786"

Pesanan di atas dipetik dari chatroll dan diblogkan sebelum hilang dek pesanan-pesanan baru. Kepada anick19, kalau ada apa-apa masalah call nombor kat atas tu, susah nak bincang lebih-lebih kat chatroll. Kepada ibatulzawie, salam perkenalan dan terima kasih. Ahli-ahli GM yang buatkan blog ini meriah...

Read More......

Gayong Maarifat di Majalah 3



Pengacara Majalah Tiga, Nurul Syuhada Nurul Ain Muhd Zain, merasa sendiri tenaga dalam Gayong Maarifat. Cerita-cerita lanjut mengenai dokumentari yang disiarkan tersebut akan diblogkan dari masa ke semasa. Segmen yang disiarkan adalah tentang ilmu kebal dan penunduk. Telah disiarkan sebentar tadi, pada jam 9.30 malam hari Sabtu, 11 Julai 2009.

video

Read More......

Skuad Elit

Pada posting kali ini, izinkan saya untuk memberikan ulasan awal tentang pertanyaan yang ditinggalkan oleh anick19 pada kedua-dua chatroll yang di'embed'kan pada blog ini. Persoalan tersebut pada mulanya ditinggalkan pada Gayong Maarifat's Teh Tarik Corner pada Jul 8 2009, 11:25 AM. Akan tetapi masih tiada ulasan dari mana-mana ahli tentang persoalan tersebut. Lebih-lebih lagi dari wakil pusat. Mungkin disebabkan oleh itu, maka beliau meninggalkan pula persoalan yang sama di Gm's club Chatroom pada 10 2009, 9:41 AM.

Pertanyaan beliau berbunyi seperti berikut. "bagaimana dengan ahli yang baru masuk mcm saya,baru saja mendapat gerak tetapi tidak dapat turun ke gelanggang kerana kesibukan kerja..adakah memadai dengan amalan sahaja saya boleh meggunakn gerak untuk bersilat atau kena turun ke gelanggan juga untuk mendapatkan gerak tari dan buah2 silat yang terkangdung dlm silibus silat GM..harap bantu saya.."

Saya bukanlah orang yang paling layak untuk menjawab pertanyaan tersebut. Akan tetapi jawapan sementara saya ini mungkin sedikit sebanyak boleh membantu beliau dan lain-lain. Jawapan saya ini adalah berdasarkan kepada tawaran yang telah dibuat oleh ahli pusat kepada saya tempohari.

Jawapan saya adalah, untuk mendapatkan pelajaran seperti yang terkandung dalam silibus GM, perlu bergelanggang. Ini bermakna beliau perlu hadir ke gelanggang untuk mempelajari semua matapelajaran yang terkandung perguruan ini. Walaubagaimanapun, sekiranya, saudara sekalian mempunyai cukup bilangan ahli. Saudara bolehlah membuka gelanggang di tempat saudara sendiri. Selepas itu, pihak pusat akan menghantar skuad elit untuk mengajar. Bukankah begitu, wakil pusat? Sila hubungi wakil pusat di nombor, Gombak: 03-61894810 Bukit Tinggi: 012-6252377 untuk maklumat lanjut.

Read More......

Pengalaman Ahli-Berlawan Dengan Hantu

Ini adalah satu lagi kisah pengalaman ahli Gayong Maarifat dalam applikasi ‘gerak’. Kisah pada kali ini adalah tentang pengalaman ahli tersebut berlawan dengan hantu. Ini merupakan penglaman beliau ketika menuntut di Institut Kemahiran Mara (IKM) Johor Bahru pada tahun 2007.

Menurut ahli tersebut, kawasan IKM tersebut memang terkenal dengan tempat yg agak 'keras'. Ahli tersebut tinggal di dalam dorm atau asrama, dimana dalam 1 dorm mempunyai 20 org. Pada satu malam kawan-kawan beliau di dalam dorm seronok semacam saja. Mereka ketawa berdekah-dekah sehingga lewat malam.

Ketika hendak tidur ahli tersebut berkata di dalam hati yang malam ini mesti mereka akan kena 'ganggu'. Tanpa memberitahu sesiapa tentang perasaan beliau, ahli tersebut terus masuk tidur.

Lebih kurang hampir pukul 4 pagi kawan-kawan dalam dorm tersebut tiba-tiba bising mengatakan mereka ternampak kelibat putih melintas di dalam dorm. Ahli tersebut bertanya kepada kawan-kawan tentang perbuatan mereka malam tadi. Mereka memberitahu bahawa mereka tengok cerita 18sx di handphone. Ahli tersebut terus memarahi kawan-kawannya, sambil berkata, 'yang pi tengok cerita macam tu malam-malam buat apa, kan dah kena'. Ahli tersebut teringat perasaan beliau sebelum masuk tidur tadi.

Ahli itu kemudian terus membuka gerak dan 'scan' di dalam dorm. Sampai di penjuru bilik, ‘gerak’nya menjadi berat dan dia mengagak yang ‘makhluk’ itu mesti duduk di situ. Kemudian rakan beliau yang mempunyai kelebihan melalui keturunan untuk melawan makhluk halus terus pergi ke penjuru bilik tersebut. Dia kemudian seperti ditarik.

Ahli GM yang melihat kawannya ditarik terus membuka gerak dan bantu kawannya. Kemudian benda itu menjadi semakin agresif. Ahli GM 'pasak' ‘benda’ tersebut dan kawannya terus menangkap ‘benda’ tersebut dengan menggunakan kain. Kawan ahli tadi terus menanam ‘benda’ tersebut di belakang dorm. Selepas siap kebumikan ‘benda’ tersebut, kawan ahli mmbuka baju yang dipakai dan ternampak kesan calar akibat cakaran ‘benda’ tersebut, ludah kawan ahli itupun turut mengeluarkan darah. Kemudian beliau balik ke rumah untuk membuang bisa.

Selepas itu, ahli GM tersebut menyangkakan yang semuanya telah berakhir. Akan tetapi, 3 hari sebelum cuti semester ahli tadi ditindih ‘benda’ tersebut yang ingin 'repeat' kembali sehinggakan hendak menyebut kalimah ALLAH cukup sukar. Kemudian ahli membuka gerak menggunakan hati dan ‘benda’ itu terus ghaib. Kemudian ‘benda’ itu masuk ke alam mimpi beliau. Beliau menyuruh ‘benda’ itu menunjukkan diri untuk berlawan tetapi ‘benda’ itu tidak keluar dan terus hilang. Semenjak dari hari itu tiada apa-apa lagi yang berlaku...

Read More......
 

Sejak 16 Feb 2009

Free Counters
lasting relationship